Pages

Thursday, July 12, 2012

Kerna kau isteri kU

Semalam I felt so devastated. Tak tau la kenapa. Lately I've been reading a lot. lot of articles, blog, news. And semua perasaan bercampur aduk, and I was freaking out. I prayed and I cried. Takut dengan dosa, yaAllah. I'm not that pious but I know dosa-dosa yang mampu di elakkan.

Sebagai seorang isteri, tanggungjawab I untuk jaga diri sebagai isteri, agar dosa tak ditanggung suami. My husband always asked me, "b tak sayang I ke kalau b buat macam ni (tak sembahyang) ?". Mau tak terasa sampai ke urat sendi. Terus bangun laju2. Terus semangat sembahyang bila suami pujuk macam tu... Hehe..

I taknak jadi isteri yang curang, I taknak orang cakap suami I dayus, biar isteri keluar sukahati dengan lelaki lain, I taknak orang pandang rendah kat suami I, yang paling penting dosa yang I tanggung. I takot. Azab tuhan. -_-

Kalau suami I ada kekurangan kat mana2, tanggungjawab I untuk menjaga keaiban dia, bukan pegi canang satu dunia. Lebih teruk kalau terus pergi cari lelaki lain. Contoh kalau I cari lelaki lain, tak ke lelaki lain itu akan pandang rendah kat suami I, suami yang kita pilih, bapa kepada anak2 kita.

Hanya kerana nafsu dan perasan bagus tentang diri sendiri, kite terus lupa dosa dan pahala, dan posisi kita sebagai seorang isteri. Kenapa? Kenapa? Nauzubillah.

YaAllah, kau lindungilah perkahwinan kami yaAllah. Dekatkanlah hati aku dan suami, tanamkan perasaan cinta antara kami. Jadikanlah kami di kalangan hambaMu yang solleh dan solehah..amin




Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

0 Kata bijak pandai:

 
design by suckmylolly.com