Pages

Monday, May 23, 2011

Bercinta Dengan Suami Orang

Lately ni ramai pulak kawan-kawan I yang ada affair dengan suami orang/suami orang yang ada masalah dengan isteri/suami orang yang bakal bercerai.

And it is damn scary!!

And I don't know what else to say to my friends,sebab I am not in their shoes.the only thing I know,they love their bf same macam mana pasangan lain bercinta.

Ada dua sebab kenapa diorang cari/suka suami orang. Berpengalaman-maksudnya understanding,tahu apa yang perempuan suka dan tidak suka.duit-yelah,dah kerja berpuluh tahun,mau duit tak banyak kan.

Rata-rata kawan I, ada masalah percintaan iaitu, bf sebelum ni kaki perempuan, mengongkong,and menyakitkan hati dengan kata-kata.ecewah..and another thing,duit.suami orang itu boleh belikan laptop,duit jajan.kalau yang lagi advance belikan kereta,hp dan sebagainya. Tell me siapa taknak semua itu?

Actually,I tak berapa nak salahkan lelaki sebab lelaki memang makhluk Tuhan yang gatal.tapi I salahkan perempuan sebab siapa suh tepuk tangan lelaki itu,sebab tu lelaki itu tidak bertepuk sebelah tangan. Contoh,ahmad suka lina.ahmad suami orang.hari-hari ahmad kacau lina.kalau lina tak layan ahmad,ahmad akan bosan dan cari mangsa lain.TAPI kalau lina pun sama gatal melayan ahmad,maka ber-affair la diorang. Kan?tapi ahmad pun salah jugak sebab dah ada bini still nak cari lain.tapi pompuan (lina) tetap salah.

Ok fine.memang I tak faham perasaan perempuan yang tangkap cintan dengan suami orang.tapi demi Allah yang Maha Pengasih lagi Penyayang, I rather die than hurting another sister of mine.

Jadi, perempuan2 yang hatinya lembut dan penuh kasih sayang,kalau anda tengah bercinta dengan suami orang,cepat2lah putuskan supaya dia kembali bahagia dengan isteri dan anak2.tidak perlu cemburu dengan isteri dia sebab Allah dah janjikan yang terbaik buat kita cuma ambil masa. Kesian kat isteri dia dan anak-anak.

Kalau bercinta dengan duda takpe.kalau suami orang itu ikhlas nak kahwin,ikut sunnah nabi,dia mesti ada ciri-ciri islam sejati.tapi kalau dia pegi dating dengan anda di kedai kopi misalnya,fikirlah sendiri.

Duit yang banyak memang menjanjikan kebahagiaan.tapi kebahagiaan anda bukan diatas kesengsaraan orang lain.

Bercinta jela dengan orang biasa dan sedarjat dengan kita dan single.senang dan tidak memusnahkan orang lain.

Kepada kawan-kawan yang bercinta dengan suami orang,I can't do anything.its ur choice.aku cuma boleh harap,bakal suami kau takkan buat benda yang sama kat korang.

Ps: in love dengan budak kampung,sebab I pun budak kampung.yeayy!!


Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

2 Kata bijak pandai:

Anonymous said...

tapi kalau taktau tu suami orang macam mana? dah nak betunang semua baru dapat tau the truth.. nak tinggal ke nak proceed?

Fareenz said...

Hrm..kalau boleh stop it from happen.
Kalau betul die jujur n ikhlas nak amik perempuan tu sebagai isteri dia,mesti dari awal dia dah bagitau background dia yang dah berkahwin isn't it?kenapa nak menipu,right?

Tapi perempuan tu kena ikot kata hati berdoa dan etc.mungkin jodoh dia,tak boleh nak stop.

Tapi personal opinion,sy akan stop sebab lelaki tu menipu and suami org.unless itu suratan takdir.

 
design by suckmylolly.com