Pages

Sunday, February 6, 2011

Cara-cara menulis surat untuk kekasih?

eh, holla blog!how are you?

hrmm..

semua orang mencari cinta sejati. semua orang. tapi cinta sejati hanya daripada Tuhan kepada hambaNya. itu cinta hakiki. ok ingat tu. tapi untuk hidup di dunia yang biasa-biasa, to have that special someone that you loved so much, that you really want to cuddle and be by his/her side like 24/7 would be GREAT. and mengetahui yang orang itu pun cintakan kita se-infiniti kita cintakan dia, adalah DOUBLE GREAT!

entri kali ini hanya entri biasa-biasa. lebih kepada betapa terima kasihnya saya kepada Tuhan yang Pemurah kerana meminjamkan saya seorang daripada hambaNya untuk mencintai saya, dan peluang untuk saya mencintai dia. Tuhan bagi cinta kami itu lama, 7 tahun kalau dikira dari tarikh rasminya. dan cinta itu tetap utuh dan teguh selama mana kami 'mahukannya'. iya, terima kasih Allah di atas segala-galanya.

tiada sekuntum bunga, tiada makan di hotel bertaraf dunia, mahupun belaian manja. hanya seperti hari-hari lain kami keluar bersama. ke Soho untuk urusan, dan berhenti makan di Ikea, kerana hanya itu yang kami boleh fikirkan sebab perut sangat lapar dan tekak haus menggila.tapi despite all that, ape je yang saya buat kalau ada dia, semua rasa seronok. like seronok sangat.

you can say, "ohh..org bercinta memang camtu..". so it was a positive thing kan? kalau bercinta semua seronok. so tak best, kalau bukan bercinta? bad thing?you know better.

siapa kata cinta 7tahun itu tenang selamanya? in between kadang-kadang ada banjir kilat, kadang-kadang tsunami. tapi belum kiamat, kerana bila kiamat, cinta kami pun habis juga.so anyway, ada masa-masa both of us lupa diri, lupa yang di suatu sudut itu, ada cinta yang menunggu. tetap setia menunggu.walau ape pun. it is great untuk ada someone yang betul-betul setia, kan?

so, dear encik kekasih;

  1. terima kasih kerana memberi peluang kepada both of us 7 tahun yang lalu untuk kenal each other.
  2. terima kasih kerana masih memilih saya walaupun banyak sangat-sangat dugaan yang kita kena tempuh selama nie.
  3. saya tau kadang-kadang saya mencabar kesabaran dan juga ego awak just to make you mad even more. tapi trust me, i love you more than these words can say.
  4. im not your super great perfect girlfriend, tapi hanya awak je tahu how great i can be. betapa saya suka puji-pujian yang awak bagi whether awak ikhlas ke tak, but still im loving it.
  5. 7 tahun belum cukup untuk saya meluahkan rasa cinta saya kat awak.
  6. dan 7 tahun belum cukup untuk awak bagi saya cinta awak tu.
  7. terima kasih untuk semua food yang sedap-sedap dan mahal itu. saya akan ingat setiap kata-kata awak sebelum kita makan, "syg, beruntungnya kita dapat makan sedap-sedap macam ni..". saya tau awak ni softhearted dan pemurah. saya tau.
  8. terima kasih untuk hadiah yang saya sendiri tidak mampu untuk membelinya. saya suka, dan sayang untuk guna, dan saya nak lagi untuk hari-hari yang akan datang..haha..
  9. terima kasih kerana bersabar dengan saya bila saya mengamuk dan emo out of nowhere, bila saya tuduh awak macam-macam, bila saya totally ignored you bila marah sangat, dan bila saya jadi your-not-perfect-gf at all.

tapi saya takkan lupa bila;

  1. saya had a fight dengan one of my gf masa kat sarawak tu sebab diorang fitnah saya, saya call awak in the middle of your class masa kat terengganu dulu padahal masa tu kita tengah gaduh,you picked up the call and calmed me down. saya menangis bagai nak gila thinking macam mana nak present projek, but you were there sayang, sampai saya stop menangis. give me strength and support when IN NEED.
  2. awak sebenarnya masih dengan saya selama satu jam yang awak decide nak balik. masa tu kat KLCC. i argued with you about the time. pukul 6 awak balik. i cried sebab i rasa you are not a good bf for me, without knowing sampai pukul 7.30pm awak masih di situ, kat belakang saya, following me wherever i go.takut kalau jadi apa-apa kat saya sebab awak dah balik (konon). macam mana tau? you hold my hand all of sudden sampai saya naik train without saying anything.
  3. awak tiba-tiba datang KLIA pukul 3 pagi untuk hantar saya ke sarawak. padahal sebelum tu kita gaduh pasal benda bodoh yang awak buat. saya rasa nak peluk dan ciom awak je, tapi apakan daya keluarga semua ada kat situ. tapi serius macam cerita ada apa dengan cinta. yer, cinta kita sayang.

banyak lagi yang awak buat kat saya. banyak betul kenangan cinta kita. saya ingat, satu-satu semua yang kita lalui. tapi betul, saya bersyukur sangat sebab kenal dengan awak. kita kenal ikhlas dari dulu lagi. bukan sebab harta maupun darjat. kita bodoh-bodoh jer, baru nak 'up' katenya. kan?

so anyway, banyak lagi yang saya nak belajar pasal awak, sebab kita akan continue untuk Chapter 2 Love Story kita soon. very soon. i can't wait, and kita dah plan macam-macam dan doa semoga semua dipermudahkan Allah Esa.

dear encik kekasih, selamat ulang tahun percintaan kita yang ke 7 tahun. saya tetap dan masih cintakan awak seperti selalunya, makin bertambah. saya doakan kita sentiasa menjadi diri kita, dan love each other until the end of time. terima kasih untuk segalanya. halalkan segala makan minum saya, dan saya harap semuanya akan baik-baik untuk kita dua.

i love you sayang, i truly am..

The One who Loves You,

Your Girlfriend

2 Kata bijak pandai:

princessayang said...

lama tak singgah kat sini..
congratulation darling.. semoga jodoh korang berpanjangan sampai ke syurga...
bila agak2 i dapat bau nasi minyak eh?? =)

Fareenz said...

thnk u..
insyaallah bila ada jodoh nanti..=)

 
design by suckmylolly.com