Pages

Monday, October 11, 2010

Rezeki Allah

Betul la orang cakap. rezeki itu ada je kat mana-mana untuk kita. cuma dengan berkat usaha dan doa sahaja, dan bagi orang yang rajin, rezeki itu akan datang bergolek-golek atas arahan dan kehendak yang Maha Esa.

begitu juga pasal berkahwin. itu semua rezeki dan jodoh. kalau bercinta bagai nak arwah pun, kalau dah ditakdirkan rezeki dia bukan suami kita, nak buat lagu mana?? ada juga yang hanya kenal sehari dua, kalau dah Allah kata dia itu suami kita, tetap juga dia. bukan Sheikh Muzafar. okay, itu hanya penambahan.

kalau saya nak berkahwin pun, hanya pada tahun 2011. kalau lambat dari itu, saya rasa lebih baik saya berangkat ke London. memang itu je tanah tumpah darah ku. seorang diri sambil bermain salji ketika musim sejuk. what do you care?

*gelak*

Oh, kita bukan nak cakap pasal saya yang nak berkahwin. lambat lagi. bertunang pun belum ape kejadahnya nak cerita pasal kahwin. siapa nak kahwin, silakan. sebab nanti bila saya kahwin, kawan-kawan saya suma dah ada babies. bila dah ada babies, mesti mereka sangat comel, macam pengantin (saya).

*gelak*

sebenarnya saya cuma nak cakap, betapa gembiranya saya bila...hish, takpelah. saya rasa sambung entry esok ke, esok malam ke. it is too fast to tulis kat sini pun. excited lebih la awak nie.

anyway, saya sebenarnya jatuh cinta lagi dengan lelaki yang sering memberi headache kat saya. i just can't get rid of him. tengok dia swimming je hari tu, rasa penuh je kasih sayang saya kat dia. ye, saya tak swim sebab malas. dia buat freestyle je laju gila, lawan gaya frog pun dia laju. dia dah suruh saya pegi half kolam pon dia still laju.

so kalau dah asyik- asyik kalah je, saya decided nak duduk je kat tangga pool sambil tengok dia berenang. sambil-sambil tu saya fikir la pasal masa depan. is he the one for me? itu saya tak boleh jawab. hanya berserah kepada Allah je supaya limpahkan kurnia dan rezeki bercinta ni kat kami, i mean like for forever. just simply because i love him so much.

in conclusion, ini bukan entry pasal cinta. pasal lain sebenarnya, tapi nanti la kita update lain.

*senyum*

teehee.....

ps: tiga bijik datang bergolek. sudah pasti bukan buah langsat.

2 Kata bijak pandai:

sHe said...

fishyyyy je entry u kak! ;)

Fareenz said...

hahahaha..heyp heyp...!!mmg itu tujuan nye pon..hahaha!!

 
design by suckmylolly.com