Pages

Tuesday, October 5, 2010

Harapan Cuma

bila kita letakkan sesuatu harapan yang SANGAT tinggi pada sesuatu benda, atau pada seseorang, kita tend to wait for it to happen like every second of the day. and yet bila sesuatu itu tidak terjadi, kita macam gedebush golek jatuh ke bawah, ke tempat yang paling dalam dan gelap.

for a less stronger people, menangis la ubat penahannya. untuk seketika sahaja.sampai bengkak-bengkak mata. sampai takde suara. sampai di setiap hujung kata itu ada sedu sedannya.

*diam*

tipula kalau kata i don't even have a hope for something. i have. and it is a lot. ada sekali tu, bila tak dapat ape yang diinginkan, i feel like i want to die. tapi..entahlah. takde la sampai nak bunuh diri. i mean, i REALLY wanted to die, tapi biarla malaikat maut cabut sendiri, bukan i ask for it to come.

*senyum*

and this time it happen again. i wish and i prayed a lot for it to happen (ok mungkin tak cukup sembahyang ke doa ke ape), but it didn't happen. it's more like a turning point, where everything yang i ada, sekarang dah takde. it is gone. and i don't think it will come back.

and yes. i feel like i WANTED to die, and yes i cried a lot, and yes di setiap hujung kata-kata itu ada sedu sedannya. and it HURTS so so so much rasa macam nak cabut segala hati, sendi, urat yang ada.

lagi-lagi bila sudah ada bunyi-bunyi nyanyian sumbang yang bermain disekeliling. tidakkah mereka faham? atau mereka sudah punya segala lalu dilontar rasa tidak puas hati itu kepada orang yang less fortunate?

oh hati dan nyawa, bersatulah untuk jadi lebih kuat untuk hari-hari yang datang. bila dunia sudah tidak mahukan kita, pasti ALLAH itu sentiasa ada untuk kita. kan?

*senyum*

0 Kata bijak pandai:

 
design by suckmylolly.com